Allmänt
Priser
Alla priser är exkl. moms. Vi reserverar oss för tryckfel och enstaka pris- och produktförändringar i vår katalog samt på vår hemsida. Vi reserverar oss även för eventuella fel i lagersaldo, slutförsäljning samt att bilder kan avvika från den verkliga produkten.
Betalning
Betalningsalternativ
All försäljning från vår hemsida sker genom följande betalningssätt
- Svea kortbetalning
- förskottsinbetalning (undantagsvis)
- faktura
Kortbetalning
Vi använder Svea Eknomis/Webbpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycker säkert krypterade.
Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar vid ordertillfället.
- Följande kort accepteras: Visa, MasterCard, XXX, XXX
- Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället
Förskottsinbetalning
Pengar betalas in i förväg på vårt bankgiro. Räkna med 1-3 dagars extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.
Denna betalningsfunktion är endast valbart på order över 4000 kr.
Faktura
Vi erbjuder våra svenska betalning mot faktura. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer alternativt organisationsnummer.
Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.
Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
En kreditupplysning sker efter att personuppgifterna alternativt organisationsnumret har lämnats.
En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig från UC Direkt.
Som standard erbjuder vi fakturans betalningsvillkor på 20-dagar till företagskunder och 10-dagar till privatkunder.
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 24% per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan vidare till inkasso.
Observera att fakturaadress och leveransadress måste vara samma.
Anger du en annan leveransadress kommer vi att kontakta dig och ditt köp kan komma att nekas.
Har du varit inaktiv som kund i tre månader kommer en ny kreditprövning att göras om du väljer faktura som betalningsalternativ.
Det tillkommer miljöavgift på alla fakturor med 28 SEK ink moms
Frakt och leverans
Leveransvillkor
Vi erbjuder paket till företag som skickas som standard med Bring, om vi inte har anlitat någon annan transportör. Paket till dig som privatkund skickas alltid till närmsta ombud med Bring Service Point, om vi inte har anlitat någon annan transportör. Det är även fri frakt från 1 500 SEK.
Leveranstider
Om de beställda artiklarna finns i lager hos oss sker leverans från oss inom 1-4 arbetsdagar efter vi mottagit ordern. Saknas någon vara i lager skickas leveransen efter ca 5-15 arbetsdagar efter ordermottagning beroende på vilken leverantör artikeln måste beställas ifrån.
Önskas Du annan leveranstid – meddela oss vid beställning.
Vi reserverar oss att förseningar i leverans kan uppstå.
Leveranssätt
Bring Parcel (Företagspaket)
Leverans till företagsadress ca 1-3 arbetsdagar efter att det skickats.
Bring Service Point (Företagspaket till ombud)
Leverans till företagsadress ca 1-3 arbetsdagar efter att det skickats.
Schenker Parcel (Företagspaket)
Leverans till företagsadress ca 1-3 arbetsdagar efter att det skickats.
Schenker Priv-Pak (Privatkund)
Paketet finns tillgängligt på de flesta utlämningsställen inom 1-3 arbetsdagar efter att det skickats.
DHL Paket (Företagspaket)
Leverans till företagsadress ca 1-3 arbetsdagar efter att det skickats.
DHL Paket G12 (Företagspaket med garantitjänst)
Leverans till företagsadress nästkommande dag innan klockan 12:00.
Outlösta försändelser
För paket som inte hämtas ut från ombud eller där leveransförsök misslyckas av speditör och returneras till Arbetsskydd Express kommer en administrativ avgift att dras på 300 SEK.
Transportskador
Upptäcker du skador på paketet skall du vid uthämtning anmäla det till transportörens utlämningsställe alternativt direkt till transportören och göra en skadeanmälan. Vår rekommendation är att inte hämta ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, kontakta oss.
Bytesrätt och retur
Bytesrätt
Du har i enlighet med Distansavtalslagen 14 dagars öppet köp. Det gäller ej på reavaror, viss elektronik, vissa kläder, underställ & underkläder, tryckta kläder, specialbeställda eller omsydda varor.
Önskar du göra en retur efter 14 dagar kontaktar du Arbetsskydd Express. Beroende på vilken artikeltyp det är gör vi en bedömning om vi kan mottaga en retur. Om retur godtages av Arbetsskydd Express tillhandahåller du ett tillgodo hos oss som du kan använda vid nästa köp.
Vi har rätten att tillämpa ett returavdrag på 30 % i följande fall:
- Vid retur efter 14 dagar
- Om originalförpackning är skadad/saknas
- Specialbeställda varor eller ej lagerförda varor
Retur
Returer skickas till:
Arbetsskydd Express AB
Torbornavägen 30
SE-253 68 Helsingborg
SWEDEN
Notera kvitto/faktura nummer, namn/kundnummer. Notera även om du önskar byta till någon annan vara eller om du önskar få ett tillgodo eller pengarna återbetalad till dig (Gäller retur inom 14 dagar).
Du betalar själv returfrakten samt ansvarar för varan tills den kommit fram oss. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Du får tillbaka hela summan inkl. moms utom fraktkostnaden. Om du ångrar dig redan innan vi hunnit skicka varan och du har betalat, så får du naturligtvis tillbaka hela summan. Återbetalningen ska ske inom 30 dagar efter att varan returnerats.
Datahantering av Personuppgifter enligt den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) fr.o.m. 25 maj 2018.
”Företaget” benämns som vi i texten nedan och kunden som Er/Ni.
För att kunna erbjuda er utnyttja våra tjänster behöver vi registrera era personuppgifter.
Genom att klicka i detta godkännande lämnar ni aktivt ert samtycke till vår dataskyddspolicy och vår behandling av era personuppgifter i vårt kundregister. Ni godkänner även att vi kan använda era personuppgifter för att skicka information till er.
Ni tillhandahåller oss själva direkt eller indirekt era uppgifter genom att godkänna ett köp eller transaktion via vår hemsida men även genom att kontakta oss via besök, e-post, telefon eller anmälningsformulär.
All insamling av era personuppgifter som är nödvändig för att ingå ett avtal med oss registreras och lagring sker enbart i syfte att identifiera er och den relation vi har till er.
Alla data i vårt register används för att tillhandahålla, genomföra, ta betalt för och förbättra våra tjänster. Vi kan använda era uppgifter för att informera om erbjudanden, nyheter eller undersöka hur nöjd ni är med de tjänster/varor/aktiviteter ni utnyttjat. Vi sparar er information så länge det är nödvändigt för respektive syfte.
Vi förbinder oss att inte vidarebefordra era registrerade uppgifter till annan än våra samarbetspartners och leverantörer för att kunna utföra de uppdrag vi avtalat eller i annan utsträckning än vad som anges enligt lag.
Era privata inloggningsuppgifter ska hanteras som en värdehandling och bör skyddas. Dessa får inte lämnas ut till annan än sådan person som äger rätten att hantera dem för er räkning.
Ni har rätt att få ut vilken information vi har registrerad om er, möjlighet att korrigera eventuella fel samt begära radering av era uppgifter om de inte längre är nödvändning för det syfte de blev insamlade för. Det kan dock finnas lagkrav som gör att vi inte kan radera era uppgifter.
I de fall vi kan komma att ändra avtalet kräver det att ni behöver godkänna det på nytt.
Om ni har frågor eller om ni motsätter hur vi behandlar era personuppgifter är ni välkommen att kontakta oss.
Ni kan också alltid kontakta info@arbetsskyddab.se om ni har invändningar mot hur era personuppgifter behandlas.